Ośrodek opiekuńczy - aktualności

Zagościli Kociewiaki

19 września 2017 r o godzinie 14.00 zostały wznowione spotkania Kawiarenki dla Seniora w Zespole Opiekuńczym MOPS w Tczewie. Spotkania odbywają się w kameralnym, przyjacielskim gronie tczewskich seniorów.

Nabożeństwo majowe w Zespole Opiekuńczym

Gdyby przeprowadzić plebiscyt na najpiękniejszy miesiąc, z całą pewnością palmę pierwszeństwa zdobyłby maj. I trudno się temu dziwić. W żadnym innym miesiącu przyroda swoim pięknem nie oddziałuje tak na wyobraźnię człowieka i jego doznania estetyczne.

Śniadanie wielkanocne

11 kwietnia 2017 roku seniorzy Dziennego Domu Pobytu oraz Środowiskowego Domu Samopomocy typu "C" Zespołu Opiekuńczego MOPS w Tczewie spotkali się przy wielkanocnym stole.

Wigilijne spotkanie Seniorów

Tradycyjne jak co roku w Zespole Opiekuńczym, przed Świętami Bożego Narodzenia odbyło się w spotkanie wigilijne dla seniorów.

Odwiedziny dzieci z SP12

Dnia 29 października odwiedziły Ośrodek dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 12. Seniorzy otrzymali w prezencie bałwanki samodzielnie wykonane przez dzieci. Ponadto uczestnicy wspólnie przygotowali słodki poczęstunek. W części artystycznej dzieci śpiewały pieśni patriotyczne do których dołączyli się również Seniorzy. Na koniec domownicy wykonali pieśń, która była nową dla dzieci.

Bal jesieni

26 październik 2016 r. w Ośrodku Opiekuńczym odbył się Bal Jesieni.

Jesień powitaliśmy szarlotką,śpiewem i tańcami na siedząco. Celem spotkania był rozwój świadomości ludzi i tworzenia warunków do życia w pięknym, przepojonym uczciwością i miłością świecie. Nastąpił nowy czas w dziejach Ziemi, czas tworzenia harmonii w naszym otoczeniu.

Jesienny spacer po Starym Mieście

Dnia 21 września 2016 r. domownicy uczestniczyli w spacerze po Tczewie. Zwiedziliśmy Rynek Starego Miasta, spacerowaliśmy zabytkowymi uliczkami, zwiedziliśmy Kościół pd. św. Krzyża. W czasie spaceru podziwialiśmy krajobrazy miasta i widok na mosty nad Wisłą. Seniorzy zachwycali się wyglądem Starego Miasta po renowacji. Wycieczkę zakończyliśmy na małej czarnej i pysznym cieście w kawiarni na Rynku Starego Miasta.

Rehabilitacja

Mieszkańcy Ośrodka Opiekuńczego korzystają z codziennej rehabilitacji ruchowej, realizując indywidualne plany usprawniania uwzględniające ogólny stan zdrowia i schorzenia narządu ruchu.

Piknik rodzinny

Śpiew, muzyka, taniec, dobre jedzenie i dużo życzliwości. Taki był piknik zorganizowany przez Ośrodek Opiekuńczy MOPS w Tczewie w miesiącu lipcu b.r. Impreza skierowana byla do mieszkańców Domu oraz ich rodzin. W spotkaniu uczestniczyło 30 domowników, przybyla licznie rodzina i przyjaciele. Dzięki spotkaniu na świeżym powietrzu udalo się zintegrować naszych podopiecznych z rodzinami współmieszkańców.

Piknik na Górkach

W czerwcu jak co roku mieszkańcy Ośrodka Opiekuńczego MOPS w Tczewie, udali się na piknik na Górki do Rybaczówki. Rozłożyliśmy się w urokliwym, ocienionym wierzbami miejscu nad stawem, karmiliśmy kaczki które podchodziły blisko do nas, podziwialiśmy kwitnące rośliny wodne, obejrzeliśmy egzotyczne gatunki ptaków w wolierach i na wybiegu. Zjedliśmy przygotowany bigos i pyszną drożdżówkę.